Blog

Webshop trend 2015 en de race tegenover conversie

Webshop trend 2015

In 2015 kunnen we niet achterover leunen als het gaat om conversie. Het op de voet volgen van de consument en meegaan met de webshop trends in 2015 is hierin een must.

Informeer!

We leven in een cultuur waar we 24/7 kunnen shoppen, waar de consumenten u over de gehele wereld kunnen vinden. Anno 2015 heeft de consument een grote invloed op uw webshop. De consument wil zelf bepalen wat ze willen kopen en of een product goed voor hen is. Geef de klant die informatie die hij nodig heeft om zelf te beslissen.

Bezorgen

Er komen steeds meer webwinkels bij en de opties binnen de verschillende webshops worden steeds groter waardoor de consumenten meer keuzemogelijkheden wordt aangeboden. Denk aan de levertijd, “voor 24.00 uur bestellen morgen in huis”, zelf de datum, tijd en plaats van bezorgen bepalen.  En vergeet ook niet de mogelijkheid om op zondag te bezorgen.

Laat uw klant bepalen waar (thuis, postkantoor,werk enz.), wanneer (zelfde dag, schema leverenvolgende dag, welk tijdvak,uitgestelde levering) en hoe (in cadeaupapier, met parfum bespoten, gegraveerd) zijn product geleverd wordt.

 

Mobiele apparaten zijn de toekomst

Naast de datum, tijd en plaats van bezorgen wil de consument ook de mogelijkheid om overal en op elk moment kunnen winkelen, kopen en retourneren. Het is dan ook een must  om een sterke strategie te hebben waarin u de consument de mogelijk geeft om zowel te kunnen shoppen in een fysieke winkel, thuis als onderweg. Een webshop die in 2015 niet voldoet aan het mobiele tijdperk is ‘not done’! Vanaf 21 april 2015 zullen <a title="Mobiele website heeft grote impact op zoekresultaten Google" href="http://www.bamz pilule du viagra.nl/technology/google-scoort-mobielvriendelijke-websites-hoger-zoekresultaten/”>mobiele website’s zwaarder meetellen in de zoekresultaten van Google.

Let wel dat de mobiele site voldoet aan een aantal punten om meer conversie te genereren. De mobiele website moet snel, overzichtelijk en gebruiksvriendelijk zijn. Let daarbij op het navigeren. Omdat het beeld klein is moet het gemakkelijk leesbaar en klikbaar zijn, met daarnaast snelle, eenvoudige betaalmogelijkheden.

Merk

Ook binnen het merksegment is er een verschuiving gaande. Met de opmars van crowdfunding bepalen de kopers de producten die op de markt succesvol worden. Het zijn de consumenten zelf, die in deze tijd de merken op de markt zetten en de producten op de plank leggen.

Persoonlijk

Adverteren wordt steeds meer gepersonaliseerd en afgestemd op de individuele consument. Een webshop die zich persoonlijk richt op de consument geeft een gevoel dat deze belangrijk is en er echt toe doet. Een voorbeeld hiervan is het gebruik van Adwords Remarketing, waar de consument nadat hij uw webshop heeft bezocht zonder aankoop, een advertentie te zien krijgt van het product waar hij naar op zoek was.

Om echt mee te gaan met deze trends, zult u niet alleen de vraag van de consument moeten begrijpen maar ook goed moeten inspelen op de trend binnen het gebied van de betaalopties, de logistieke flexibiliteit, de overgang van B2B naar B2C en verkoop over de grens. Hier kunnen de echte kansen worden gemaakt.

Vergeet niet: In 2015 heeft de consument het voor het zeggen! 

 

Webshop trend 2015 en de race tegenover conversie
4.44 (88.75%) 16 stem(men)