Blog

10 tips om uw conversie te verhogen met belonen

terugkerende klanten belonen

 10 tips om uw conversie te verhogen met belonen

Er zijn veel bedrijven die vergeten hoe belangrijk het is om terugkerende bezoekers te belonen en daarmee de conversie te verhogen. Immers wanneer een klant tevreden is, zal deze sneller terugkeren en is de kans groot dat deze uw naam noemt in zijn sociale omgeving. Met belonen vergroot u uw klantenbestand en daarmee uw omzet.

Beloningen en loyaliteitsprogramma’s zijn populaire factoren in het overtuigen een klant over te halen om een herhalingsaankoop te doen. Klanten die herhaaldelijk terugkeren op uw site laten een signaal achter dat ze binding hebben met uw merk. Met een beloning geeft u de klant hiervoor waardering en zo verbindt u uw merk aan de klant.

Hier de 10 manieren om frequente terugkerende klanten te belonen, zodat ze zich gewaardeerd voelen.:

1  Ontwikkel een loyaliteitsprogramma

Een loyaliteitsprogramma waar de terugkerende bezoeker punten kan verdienen is een geweldige manier om deze te belonen. U moet er echter wel voor zorgen dat het puntensysteem en de beloning overzichtelijk blijft voor de klant. Zorg dat de klant gemakkelijk de waarde van de punten kunnen bepalen en hoe ze deze moeten inwisselen.

 

2  Bied gratis verzending

De verzendkosten zijn een belangrijke factor waar uw klant rekening mee houd in zijn aankoop beslissing. u kunt uw frequent terugkerende klant gratis verzending bieden. Bijvoorbeeld door de klant te laten abonneren op een lidmaatschap in ruil voor gratis verzending.

 

3  Geef vaste klanten een voorrecht

Beloon trouwe klanten met iets speciaals, zoals het aanbieden van producten of diensten op een speciale manier. Geef de vaste klanten de kans om als eerste het nieuwste product met een gelimiteerde oplage aan te schaffen. Of bied producten op zicht en geef de tijd om te beslissen.

 

4  Vergeet geen speciale data

Geef de klant extra aandacht rond speciale data zoals de verjaardag, jubilea enz. met een speciale korting bijvoorbeeld. U bouwt hiermee een persoonlijke band op met uw trouwe klant . Uw klant zal dit waarderen en de persoonlijke aandacht zal zeker bijdragen aan een positieve reactie wanneer uw klant op uw webwinkel terug keert.

 

5  Bied exclusieve informatie

Via nieuwsbrieven kunt u de klant als eerste informeren over de nieuwste producten en aanbiedingen. Of bied een sub-pagina exclusief voor vaste klanten en beveilig deze met een wachtwoord.
Zorg dat de inhoud varieert (aanbiedingen, nieuwsfeiten,kortingen) en niet voor de hand ligt.

 

6  Koppel uw vaste klant aan uw merk

Bied uw vaste klantenkring aan om ‘het gezicht’ te worden van uw winkel. Vraag een video te maken, een mening te geven of hou een wedstrijd voor de facebook fan van de week.

 

7  Houd persoonlijke gesprekken

Ga in gesprek over onderwerpen die de klant bezig houdt op social media en reageer op de commentaren van klanten prescrire viagra. Vraag naar hun persoonlijke mening en laat merken dat hun mening er ook werkelijk toe doet. Praat over actuele gebeurtenissen en de belangen van de klant. Begin een gesprek over de klant en niet over uw merk.

 

8  Verloot een speciale verassing

Verloot onder uw vaste klanten een speciale verassing om uw waardering uit te spreken. Dit kan zowel online als offline, afhankelijk van uw budget en passend bij uw bedrijf. Laat het iets zijn met een blijvende herinnering van uw waardering.

 

9  Verzamel reviews en getuigenissen

Ervaringen van trouwe klanten met uw webwinkel is een belangrijk onderdeel tijdens de  aankoopbeslissing van een bezoeker. Verzamel dan ook regelmatig reviews en getuigenissen in ruil voor een gratis product, waardebon of korting.

 

10 Benader bezoekers opnieuw met remarketing

Remarketing is een goed instrument om de klantloyaliteit te verhogen. Via remarketing kunt u bezoekers benaderen die eerder uw website hebben bezocht. Stel bijvoorbeeld een campagne op waarbij je een korting met een actiecode geeft aan de bezoeker die eerder uw website heeft bezocht. Wanneer uw bezoeker andere sites bezoekt binnen het google netwerk of zoekt op termen die gerelateerd zijn aan uw producten verschijnt er een advertentie. Het is zelfs mogelijk om de advertentie af te stemmen op het onderdeel van de pagina die de bezoeker heeft bezocht.

 

10 tips om uw conversie te verhogen met belonen
4.88 (97.5%) 8 stem(men)